- W przypadku braku zapłaty za fakturę po miesiącu od daty jej wystawienia Spółka wysyła do Odbiorcy wezwanie do zapłaty z prośbą o uregulowanie zaległej należności w ciągu 7 dni od daty otrzymania wezwania.
- Po upływie dwóch okresów rozliczeniowych od daty wystawienia faktury, gdy nadal brak zapłaty, Spółka wysyła ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym zobowiązuje Odbiorcę do uregulowania zaległych należności w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania pod rygorem zablokowania dostaw wody lub odbioru ścieków. Wezwanie zawiera informacje o:
- możliwości zablokowania dostawy wody do nieruchomości lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego w przypadku nieuregulowania opłaty w terminie 20 dni od daty wysłania wezwania,
- miejscu zastępczego punktu poboru wody,
- poniesieniu przez Odbiorcę kosztów ponownego uruchomienia przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego.
- W przypadku Odbiorców, którzy pomimo wezwań nie uregulowali zadłużenia, ani nie wystąpili z wnioskiem o rozłożenie płatności na raty, Spółka zgodnie z obowiązującymi przepisami zawiadamia Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suchej Beskidzkiej i Burmistrza Makowa Podhalańskiego o zamiarze odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz kieruje ją do realizacji.
- Jeżeli Odbiorca wystąpi z wnioskiem o uregulowanie zaległej zapłaty w ratach już po odcięciu dostaw wody lub po zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego, Spółka - po spełnieniu przez Odbiorcę określonych warunków (wniesienie pierwszej wpłaty, podpisanie zobowiązania o uregulowaniu w ratach pozostałej części zadłużenia z odsetkami) - podejmuje decyzję o warunkowym uruchomieniu przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego. Dodatkowo w tej sytuacji wystąpi ustalona w cenniku opłata za ponowne uruchomienie przyłącza.
- Odblokowanie dostawy wody lub uruchomienie przyłącza kanalizacyjnego może nastąpić wyłącznie po całkowitym uregulowaniu przez Odbiorcę zadłużenia wraz z odrębnie określoną w cenniku usług Spółki opłatą za ponowne uruchomienie przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego albo po spełnieniu warunków warunkowego uruchomienia przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego.
- Jeżeli odcięcie dostaw wody lub zamknięcie przyłącza kanalizacyjnego nie jest możliwe, a podjęte działania windykacyjne nie spowodują uregulowania zaległości przez Odbiorcę, Spółka egzekwuje należność od dłużnika na drodze postępowania sądowego.
Wyjaśnienie stosowanych określeń:
Spółka - Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne „Eko-Skawa” Sp. z o.o. w Makowie Podhalańskim
Odbiorca - instytucja lub osoba fizyczna będąca odbiorcą usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne „Eko-Skawa” Sp. z o.o. w Makowie Podhalańskim